Premierul Victor Ponta a înaintat un nou termen de finalizare al autostrăzii A3 București-Ploiești, respectiv 20 iulie, după ce în urmă cu o săptămână ministrul Transporturilor a anunțat că inaugurarea ei va alea loc pe data de 1 august.
„Pe 20 iulie vom circula și către mare și către munte”, a declarat Ponta, aflat alături de minstrul Ovidiu Silaghi într-o vizită pe șantierul autostrăzii pentru a evalua stadiul în care se află lucrările de construcție.
Ponta a declarat,de asemenea, că penalitățile aplicate constructorilor care execută lucrările pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploiești vor ajuta la susținerea unor programe speciale din cadrul Ministerului Sănătății.
„Penalitățile de întârziere au ajuns la 15 milioane de lei. Le vom lua de la Ministerul Transporturilor și le vom da la Ministerul Sănătății pentru programe speciale”, a explicat premierul.
Citește și Autostrada București-Ploiești NU se deschide sâmbătă. Care este noul termen de inaugurare avansat de ministrul Transporturilor
Săptămâna trecută ministrul Ovidiu Silaghi a vizitat șantierul la cererea premierului și a declarat că circulația pe autostrada A3 nu va fi deschisă la data de 30 iunie, așa cum era prevăzut inițial, ci pe data de 1 august. „Siguranța circulației nu ne permite să dăm drumul circulației”, a susținut la acea vreme Silaghi.
Deși inaugurarea autostrăzii va avea loc spre finalul lunii în curs, șoferii vor putea circula doar cu unele restricții de viteză.
Horațiu Buzatu, secretarul general adjunct al ministerului de resort, a declarat, cu trei zile înainte de data la care urma să fie inaugurată autostrada, în cadrul evenimentului Mediafax Talks about Auto Industry că nu știe exact dacă data de dare în funcțiune a acesteia va fi respectată, dar că este convins că „se lucrează intens”.
„Se lucrează, cred, într-un ritm mai susținut decât s-a lucrat vreodată. Știu că există voci care spun că nu se va preda pe 30 iunie. Sigur că sunt niște păreri. Unii spun că se va preda, alții că nu se va preda. Realitatea este în teren și se lucrează foarte intens”, a menționat Buzatu.
Inițial, reprezentanții ministerului de resort au avut în vedere deschiderea autostrăzii București – Ploiești, ale cărei lucrări au costat 450 de milioane de euro, în anul 2010. Lucrările au fost realizate de către companiile Pizzarotti/Tirrena Scavi, respectiv Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa, pe două tronsoane București-Moara Vlăsiei și Moara Vlăsiei-Ploiești.
Din cauza întârzierilor înregistrate în derularea lucrărilor de construcție șeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), Mihail Bașulescu, a fost demis, marți, din funcție de către ministrul Transporturilor.
Citește și Mediafax Talks about Auto Industry: Oficialii MTI nu știu dacă de sâmbătă se va putea circula pe autostrada București-Ploiești
Citește și Mediafax Talks about Auto Industry. Oficial MTI: Posibilă autostradă în parteneriat public-privat în zona de sud-vest a țării
Citește și AUTOSTRADA BUCUREȘTI – PLOIEȘTI. Premierul MRU: „La jumătatea lunii mai vom putea circula pe ea”
Citește și Ponta cere amenzi „fără milă” pentru firmele care înregistrează întârzieri la autostrada București-Ploiești și A2
Citește și GALERIE FOTO. Cum arată autostrada București-Ploiești cu două săptămâni înainte de termenul oficial de finalizare
Citește și Noul șef al Companiei de Autostrăzi, Mihail Bașulescu, a semnat în 2003 controversatul contract cu Bechtel. Ce spune azi despre dosarele sale penale
Citește și Silaghi l-a demis pe șeful CNADNR. „Ați văzut ce grad mare de întârziere avem pe autostrada București-Ploiești”. Cine este noul șef al companiei de autostrăzi